Archive for the ‘Titles’ Category

New look for Singapore MyPaper

Thursday, October 25th, 2012

mypaper2012My Paper, the bilingual freesheet published by Singapore Press Holdings (SPH), will get a new – more colorful – design and extra content from 1 November 2012.

In the business section, there will be greater focus on personal finance. There will also be a new “My Executive” section which will carry lifestyle news and features of interest to young working adults.

The Chinese section of My Paper will be enhanced with more extensive and authoritative coverage of Asian entertainment and lifestyle news.

My Paper will focus on various topics throughout the week. On Mondays, there will be a new spotlight on parenting, with news, opinion pieces as well as useful guides for young parents.

Tuesdays will focus on self-improvement and career development while Wednesdays will feature popular travel destinations and useful tips. (4-traders)

Heute threatens investigative journalists

Wednesday, October 17th, 2012

Screen shot 2012-10-17 at 11.23.54 AMEva Dichand, the publisher of Austrian free daily Heute is threatening investigate journalists who want to disclose information about the advertising model of the free daily.

The issue evolves around government-sponsored adds in Heute, mainly by the city of Vienna (€29 million between 2004 and 2011 – without discounts). The suggestion is that Vienna is actually buying positive news in the paper by advertising. (Also other government-related instititutions like the Vienna U-Bahn, ÖBB and political parties have advertised heavily in Heute and the other Austrian free daily Österreich.)

The jourtrnalists Sahel Zarinfard and Florian Skrabal have gone online today on the Dossier website.

(sources: Der Standard, Die Presse)

Profits for Evening Standard

Wednesday, October 17th, 2012

evening_standard_blair_2012The London Evening Standard is making a profit within three years after going free. Andrew Mullins, the paper’s managing director, says in the Guardian that in the year up to 30 September, the Standard managed to return a profit of just over £1m.

At the time the paper went free, in October 2009, the previous quarter’s figures, if annualised, would have registered a loss of £30m. After one year as a free, the loss was £16.9m. In the second year, from October 2010 to September 2011, the loss had been reduced to £7m.

The paper increased circulation from 600,000 in 2009 tot 700,000 now.

Financial free daily City A.M. saw profits in 2011 drop with 95% in 2011, falling from £439,000 in 2010 to just over £20,000 last year. (Guardian)

Makeover for 24hrs

Tuesday, September 18th, 2012

24hrs2012Canadian free daily 24hrs by Sun Media / Quebecor (formerly 24 hours / heures) went through a total makeover this week.

Not only the name changed but also the orange color is less dominant while a new logo was introduced.

Articles inside the paper, storeis are shorter than before while more visuals be will used.

24hrs is available in Toronto, Vancouver, Edmonton, Calgary, Ottawa and Montreal.

The paper has more than 1.1 million daily readers and a circulation of 700,000. (Marketingmag)

Metro Photo Challenge 2012

Tuesday, September 18th, 2012

quito challengeThe 2012 Metro Photo Challenge kicked off on September 17. The winners will be announced on November 30. The first prize is a 10-day photo-trip to Greenland.

In 2011 over 160,000 photos were submitted; Metro expects to beat that figure in 2012 with an improved web platform and increased visibility. Jeremy Bryant, VP Global Marketing at Metro International, says:

“We will have participation and promotion from the most Metro countries ever; a re-designed, user-friendly platform; and new social media integration, including Pinterest, Twitter and Facebook. Plus, users on all platforms can upload pictures instantly, via the latest mobile technology. It’s never been easier to participate.”

People can submit photo’s in the categories: “My Country’s Best”, “My Favorite”, “My Night” and “Temptations”.

Several Metro editions promoted the challenge with their newspaper, that actually looked as if they were waiting for photo’s to be submitted. Right is the issue from Quito (Ecuador); the Russian (St. Petersburg) and Guatemala editions use similar editions.

Branson edits Metro

Friday, August 24th, 2012

Screen shot 2012-08-24 at 12.10.04 PMOn October 4, Richard Branson will be the guest editor of all editions of the Metro International papers, including the partners, like the Belgium Metro (right).

Earlier gust-editors were Lady Gaga and Karl Lagerfeld.

All Metro’s have asked their readers to apply to be Branson’s assistent for that day. The winner will work with Branson on October 3 in New York.

Mercury News ‘cleans’ city of competitors racks

Friday, August 3rd, 2012

According to the San Francisco Peninsula Press Club, the Mercury News has been removing newspaper racks from competing publications like the San Jose Metro and the Palo Alto Daily Post.

The Mercury News said is was responding to complaints but the local government replied that if there would be complaints, they would have contacted the owner of the rack, not the competitor.

The police have started an investigation.

Free newspapers in Austria

Friday, August 3rd, 2012

Screen shot 2012-08-03 at 4.55.51 PM

Austria is one of the few European markets with a steady growth of free newspaper circulation. The two leading papers, Heute and Österreich, have been increasing circulation over the years.

Heute, started in 2004 with a circulation of 150,000, distributes now 575,000 copies in three editions, of which Vienna (385,000) is the largest.

Österreich has apart from a paid edition, also a free circulation of 325,000. In 2006 it started with 125,000 copies. Apart from that, local free daily TT Kompakt (a light version of the Tiroler Tageszeitung) is distributed in the Innbruck area.

Heute has always been in the middle of disputes. Mostly because of its unclear ownership structure, its dependence on government-related advertising and problems around editors. The new editor Christian Nusser started on the first of this month. The former editor Wolfgang Ainetter – formerly Bild Zeitung – had problems with publisher Eva Dichand.

Eva Dichand, in turn, is married to the editor-in-chief of Austria’s paid market leader Kronen Zeitung. Christian Nusser is coming from Österreich. This paper, in turn, is accused by Vienna officials to place illegal newspaper boxes in Vienna.

Österreich is at the same time taking Heute to the competition authorities for unfair competition because it has the exclusive right to distribute in the subway. Both papers – together with Kronen – are battling for the Vienna market.

War on every front, but with a total circulation of 900,000 reaching more than 30% of the total newspaper market.

Five years of Israel Today

Friday, August 3rd, 2012

Israel Today 2012Free Israeli newspaper Israel Hayom (Israel Today) celebrated its fifth anniversary on July 30.

Special guest for the event was its owner, American casino billionaire Sheldon Adelson, one of the richest jews in the world according to the Jerusalem Post.

Adelson told Israel Today’s employees that they “have led a revolution” and asked them “to continue the good work” according to Globes. The good work mainly consists of giving unconditional support to the right-wing politics of Israels Prime Minister Netanyahu.

Before 2007 Adelson was already active in Israeli media (and politics – much of the same thing). He financed in 2005 another free daily, HaYisraeli, but colided with his co-founder Shlomo Ben-Zvi who accused him of interfering with the editorial policy. Ben-Zvi was accused by Adelson of transferring money to other operations.

Adelson also tried to get control over paid paper Ma’ariv. When this did not succeed, he launched Israel Today in July 2007.

This free daily paper is now the most succesful newspaper in Israel in readership and circulation. On weekdays 275,000 copies are distirubuted, the weekend edition has a circultion of 325,000. The page count is between 64 and 140.

Israel Today has an impact on other papers as well. Paid paper Yediot Ahronot will sack dozens of journalist because of the competition from Israel Today, which is “destroying journalism” according to the paper (Globes).

Metro Guatemala braille edition

Monday, July 2nd, 2012

The Guatemalan edition of Metro (Publinews) have published a special edition for blind and visually impaired people.

The braille edition – printed in 2500 copies – is sponsored by local businesses. (Guardian)