Österreich sued and found guilty

Visitors of the website of Austrian free daily Österreich will be welcomed with an unusual greeting: “Im Namen der Republik!” Under this heading Österreich admits that it is guilty of suggesting it was the newspaper with the highest circulation.

The paper was sued by Mediaprint (paid dailies Kronen Zeitung and Kurier) who succeeded in getting this message on the competitors homepage (click for bigger version).

Kronen had a sold circulation of 817,549 (first six months of 2010) and a printed circulation of  921,000 – Österreich doesn’t even reach half of this.

OsterreichSued

Comments are closed.