Union publishes fake free

DirectMalinIn the conflict between French trade union CGT and Vincent BollorĂ©, the publisher of free daily Direct Matin, a new chapter was written when the union published a fake free daily ‘Direct Malin’ (malin: evil or mischievous) yesterday February 5.

(See several previous posts this week for the background of the conflict.)

The fake issue focuses on the fact that Bolloré, CEO of one of the most profitable companies in France, has moved to a cheaper printing plant (where CGT has less influence). It also covers the relation between Bolloré and president Sarkozy.

The four-page paper can be downloaded from the CGT website.

Not covered in Direct Malin is how the people working at the new printer are thinking about the actions directed at Direct Matin and at their jobs.

One Response to “Union publishes fake free”

  1. Newspaper Innovation » Blog Archive » Metro UK takes action against Metr0 Says:

    [...] the World Economic Forum gathered in Switzerland, while the French labour union published a fake Direct Matin issue during a strike. The New York Times and de Volkskrant (Netherlands) were also published [...]